середу, 23 квітня 2008 р.

Налаштування веб-камери Ewel 210

Отже, загорівшись ідеєю прикрутити веб-камеру для закордонних переговорів до ноутбука я ніяк не міг вирішити, що ж саме вибирати :) І от трапилося ж, що надибав цілком випадково на камеру Ewel 210, яку привезли на замовлення. І начебто все нормально, от тільки не ставиться зараза на Лінакс.
ту камеру знають тільки в Україні (принаймні перші 100-150 записів у Гуглі свідчили саме про це), а фірма Ewel займається створенням систем типу інтелектуальний дім, і до цих камер не має жодного стосунку. Не довго думаючи, була здійснена спроба пошукати оте чудо в мережі, і виявилося, що про камер не має жодного стосунку. Правда слід завважити, що при під'єднанні камери до ноутбука, ядро (2.6.22-3-amd64) таки побачило оту заразу, як звичайний usb-пристрій.
І тут починається найцікавіше. Аналіз портів вводу/виводу не показав нічого пристойного, а тому необхідно було колупати кудись інакше. Поколупавши власну потилицю, згадалося, що пристрої приєднуються до системи через hal, от тільки треба було визначити що за звір в мене з'явився, і чи з'явився він насправді :)
Довго не думаючи, ввів команду hal-device:
Eagle:~$ hal-device > /tmp/1
та
Eagle:~$ hal-device > /tmp/2
у першому випадку камера була приєднана до ноутбука. Порівнявши два файли, я звернув увагу на полe:
udi ="/org/freedesktop/Hal/devices/usb_device_c45_627b_noserial_0_usbraw'"

Отже код виробника: 0x0с45, а код камери: 627b.

Невеличкий пошук у тенетах привів мене на сайт майстра-вебкамеродрайверописця де виявилося, що драйвери для цієї камери розробляються в рамках проекту http://linux-project.org. Єдине, що мене не задовольнило, це:
  1. За виготовлення драйвера треба заплатити 50 євро.
  2. Драйвери є закритими.
І тут мова йде не про те, що оплата роботи є неприйнятним... Просто при ціні камери у 18$ платити ще 50 євро -- дурість. Адже за ті ж самі гроші можна знайти кращу камеру. Хоча кожному своє і я не суддя. Тестові драйвери були наявні лише для 32-х бітної системи і лише у вигляді пакунків для Убунти.
Правда на той момент, я вже виявив, що драйвери для старіших камер є у ядрі, і хоча це мене не дуже тішило, однак дало надію, що і закриті драйвери з часом стануть відкритими. Власне 0x0c45, якщо вірити одному з форумів є ідентифікатором виробника Microdia, і хоча на їх сторінці теж нема згадок на драйвери до веб-камер і до веб-камер загалом, вже можна було копати хоч в якомусь напрямку.
Не бажаючи платити божевільні гроші за невідомо що, я поперся знову у Гугл і на своє диво знайшов купу людей, які думають так само. Тим паче, що недавно вони опублікували драйвер для моєї камери :)
Драйвер знаходиться у стані розробки, тому наразі камера працює, але повільно. Отримати драйвер можна за допомогою системи контролю версій git:
git clone http://repo.or.cz/r/microdia.git
окрім цього варто встановити, якщо не встновлені наступні пакунки:

  • kernel-package

  • linux-source

  • build-essential

sudo apt-get install kernel-package linux-source build-essential
Всі нюанси, які можуть виникнути в процесі встановлення описано на сторінці, тому переповідати нема сенсу. Скажу лиш, що камера працює, хоч і повільно.
Для перевірки її роботи я використовував наступні пакети:

  • xawtv - спершу показував начебто нормально, а потім відмовився;
  • gqcam

  • camserv

  • camorama
  • ekiga


2 коментарі:

korklal сказав...

Драйвер Ewel 210 для windows
Файл ewel-210.zip (размер 755.14 кб ) http://ifolder.org.ua/24717315

Wanderlust сказав...

Дякуєм. Тільки в Лінаксі воно не працює :)